You can call me Mr.Fat2Fit

OBS! bloggen kommer snyggas till inom kort. Då jag inte är så kunnig inom bloggdesign

 

 

ME


Mitt namn är Roy Abou-Ramia och jag har startat denna blogg för att berätta om mitt dåvarande, nuvarande & framtida liv inom träning, kost och hälsa.
Jag är 21 år fyllda och bor i en förort till Göteborg som heter Nödinge och har bott här i cirka 20 år.
Träna gör jag på anläggningen Life-Nol som ligger i grannorten med cirka 6-7km gångavstånd.


Varför jag känner självförtroendet inför att starta denna Träning/kost blogg är för att jag har gått från en extrem övervikt till en form som många i min dåvarande viktklass(d.v.s. 119kg) skulle dö för.
Jag är väldigt kunnig då det kommer till just viktminskning eftersom jag stolt kan säga att jag idag är 40kg lättare.

Jag har tränat intensivt och aktivt i cirka 3 år varav 6 månader utomhusträning, 18 månader på Sportlife-Nödinge och 10 månader på Life-Nol. Efter att jag lyckats gå ner cirka 10kg på 6 månader genom långa promenader och hyffsad kost så kände jag att de var dags att börja lyfta. En av mina bästa vänner samt mentor drog mig till gymmet och introducerade mig för olika övningar och visade hur man gör för de olika resultaten, efter 2 månaders intensiv träning så var jag fast.

Det tog inte lång tid innan jag blev fascinerad av kroppsbyggning då jag försökte suga åt mig så mycket information och visdom om träning som jag bara kunde!

VARFÖR OCH VAD


Varför jag känner för att starta en blogg är mestadels för min egen skull då jag vill använda det som en ”motivations skälla”, en slags öppen dagbok där ja skriver ner mina tankar och idéer som jag vill dela med mig av. Det förekommer väldigt ofta nu på senare tid att jag får mycket frågor om övningar, viktnedgång, och muskelbyggnad både i och även utanför gymmet! Då jag älskar att svara folk och hjälpa till kände jag att en blogg skulle vara en tillgång till att hjälpa och kanske nå ut till fler människor som behöver hjälp och motivation.

En stor del av denna blogg kommer att ägnas åt personer som jag hjälper med att både gå NER i vikt samt gå UPP i vikt. Kommer starta småprojekt lite överallt på bloggen som till exempel veckans bild, veckans klipp, veckans övning, veckans citat osv. Kommer även att från och med måndag den 30/1 att ta mig ann en överviktig person (samt god vän) som kommer att följa olika kost och träningsscheman som jag ”Mr.Fat2Fit” kommer att stå för. Jag kommer att försöka göra mitt bästa för att bygga upp bloggen på ett sätt där NI, läsarna ska känna motivationen och träningssuget.

Jag har väldigt många idéer och tankar kring allt detta som kommer att presenteras under bloggens gång.

Förvänta er mycket.

  • Gym
  • Träning
  • Bilder
  • Videoklipp
  • Kost
  • Kosttillskott
  • Pre&Post
  • Gear
  • Gäster
  • Frågor & Svar
  • Roy (Mr.Fat2Fit ;)
  • ZYZZ???


    Var dig själv, alla andra finns redan. PEACE!


 


Kommentarer
Postat av: Moe

kommer följa deig med stort intresse. Skriv gärna lite bra övningar också för alla muskelgrupper och det viktigaste av allt som många är dåliga på. Kosten. Vad du äter varje dag hade varit riktigt bra.



Riktigt bra jobbat

2012-01-26 @ 12:40:40
Postat av: Anonym

Legend RoRo !!

2012-01-26 @ 13:01:31
Postat av: Jörgen S

Ska bli skitkul att följa din blogg Roy, fortsätt med din sköna stil och ditt hårda arbete på gymmet. Ha det så länge och hälsa Norge.

2012-01-26 @ 15:34:40
Postat av: Roy aka Fat2Fit

Tack så hemskt mkt för supporten! massa kärlek

2012-01-26 @ 17:02:36
Postat av: Anonym

INSPIRATIONSKÄLLA killen! grymt som fan/ tjej med extra hull som nu börjat träna och ÄLSKAR det

2012-01-26 @ 21:05:25
Postat av: Sanna Siljander

Grymt Roy! Jag är riktigt imponerad av dig och kommer definitivt att följa din blogg. Och om du är uppe i Stockholm någon gång så säg till så ska jag köra skiten ur dig på mitt gym! ;)



Kram från Sanna!

2012-01-26 @ 21:14:28
URL: http://siljander.se
Postat av: Joacim Karlén

Kommer följa din blogg som inspirations källa, har respekt för såna som tar sin träning seriöst och har det som livets höjdpunkt. Tränat i 1 år nu seriöst och haft finess Richard som PT men alltid kul att lära sig nya saker. Keep up the good work, får ta ett pass någon gång ihop så vi får se vad du går för :)

2012-01-27 @ 08:37:33
Postat av: rebecka

om du har tips för även tjejer med viktminskning, så får du väldigt gärna tipsa om det! :) utbildar mig till personlig tränare och lite extra motivation hade inte varit fel. Jättefin blogg och väldigt inspirerande och pushande!! keep it up

2012-01-27 @ 10:34:46
Postat av: Roy aka Fat2Fit

Sanna: vad underbar du är! Tack så mycket & det lovar jag att göra! Haha en utmaning är alltid roligt!



Joacim: Tack så mycket man!, ser att det går riktigt bra för dig aswell!



Rebecka: tack så mycket! jag tycker att både män och kvinnor kan ta del av det jag kommer skriva om vad de gäller viktminskning. Skillnader som bör uppmärksammas kring viktminskning för de olika könen kommer också komma fram under bloggens gång.



2012-01-31 @ 18:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0