Who run the world? (GIRLS)

Det var inte alls meningen att träna dubbel igår men så blev det... När jag tränar såpass tidigt så att passen blir klara innan 12 så har jag alltid möjligheten att känna efter för ett dubbelpass senare mot kvällen. Det var LÄTT värt att åka dit igår igen & få gjort ben för att IDAG kunna fokusera och MÖRDA ryggen! Rygg & biceps är nog dom muskelgrupper som tagit mest stryk av min hand skada. Stör mig så mycket vill bara kunna dra i allt jag ser haha men det gör ju föööör ont. Dock väldigt tacksam att handen känns bättre för var dag.
AAAAAAAAAAAAAAAAAS usuall så vaknade jag strax efter 9. Drack en shake direkt jag vakna & inväntar att sätta på pannan tills efter inlägget. Har tagit ut 3 fiskpinnar och 3 ägg som ska stekas. Fiskpinnarna ger mig lite kolhydrater;) känner att jag behöver det idag innan träningen. Kanske dunkar en Proteinbar precis precis innan också hehhhh.
Tjejer
Jag kommer gå in på er "girls" mer och mer men en sak vill jag dela med mig om NU. Testosteron utsöndras i testiklarna hos män, och i äggstockarna hos kvinnor. Testosteron är originalet till de syntetiska anabola steroiderna. Hormonet har betydelse för hälsa och välbefinnande hos både män och kvinnor, genom sin påverkan på bland annat könsdrift, immunförsvar och skelett. Det är också kopplat till aggression sam att hormonet har en central roll för utveckling av manligt kön.
Det jag vill att ni kvinnor ska förstå är att ni har endast cirka 5-10% av det testosteron som män har och ni MÅSTE förstå att det gör så att män har VÄLDIGT MYCKET enklare att bygga muskler...  Därför ska ni inte vara rädda! Det finns en vanlig rädsla bland kvinnor att bli alltför muskulösa och få "biffiga" muskler och dylikt. Det händer inte under alla normala förhållanden och det är framförallt p g a att kvinnor har helt annorlunda hormonell profil jämfört med män. Testosteron hänger intimt ihop med muskelmassa och styrka och är alltså en indikation för hur lätt man lägger på sig fett och hur lätt man bygger muskler.
I och med att kvinnors testosteronnivåer normalt sett endast är 5-10% av mäns, är det ur praktisk synvinkel fullkomligt meningslöst att vara rädd för att bli ett muskelberg av att styrketräna. Faktum är att styrketräning är ett ypperligt sätt att forma eller "tona" kroppen. Rumpan (gluteus maximus) är t ex en vanlig kroppsdel som kvinnor vill göra mer estetisk och attraktiv. Visst har konditionsträning sin plats i all träning, men egentligen behövs bara en övning för en snygg rumpa; knäböj. Det är en övning som tränar rumpan och därigenom formar muskulaturen hos gluteus maximus till att se mer estetiskt tilltalande ut. Även djupa sittande eller liggande benpressar fungerar bra, men knäböj är en riktig superövning för bakdelen och benen i allmänhet.


Tisdag!
Det var inte alls meningen att träna dubbel igår men så blev det... när det blir så att jag tränar såpass tidigt så att passen blir klara innan 12 så har jag alltid möjligheten att känna efter för ett dubbelpass senare mot kvällen. Det var LÄTT värt att åka dit igår igen & få gjort ben för att IDAG kunna fokusera och MÖRDA ryggen! Rygg & biceps (dagens träning) är nog dom muskelgrupper som tagit mest stryk av min handskada. Stör mig så mycket vill bara kunna dra i allt jag ser haha men det gör ju föööör ont. Dock väldigt tacksam att handen känns bättre för var dag♥.

AAAAAAAAAAAAAAAAAS usuall så vaknade jag strax efter 9. Drack en shake direkt jag vakna & inväntar att sätta på pannan tills efter inlägget. Har tagit ut 3 fiskpinnar och 3 ägg som ska stekas. Fiskpinnarna ger mig lite kolhydrater;) känner att jag behöver det idag innan träningen. Kanske dunkar en Proteinbar precis precis precis innan också hehhhh får seeee.



GIRLS
Jag kommer gå in på er "girls" mer och mer men en sak vill jag dela med mig NU. Testosteron utsöndras i testiklarna hos män, och i äggstockarna hos kvinnor. Testosteron är originalet till de syntetiska anabola steroiderna. Hormonet har betydelse för hälsa och välbefinnande hos både män och kvinnor, genom sin påverkan på bland annat könsdrift, immunförsvar och skelett. Det är också kopplat till aggression samt att hormonet har en central roll för utveckling av manligt kön.


Det jag vill att ni kvinnor ska förstå är att ni endast har cirka 5-10% av det testosteron som män har och ni MÅSTE förstå att detta gör så att män har det MYCKET enklare för att bygga muskler...  Därför ska ni inte vara rädda! Det finns en vanlig rädsla bland kvinnor att bli alltför muskulösa och få "biffiga" muskler och dylikt. Det händer inte under alla normala förhållanden och det är framförallt p g a att kvinnor har helt annorlunda hormonell profil jämfört med män. Testosteron hänger intimt ihop med muskelmassa och styrka och är alltså en indikation för hur lätt man lägger på sig fett och hur lätt man bygger muskler. 


I och med att kvinnors testosteronnivåer normalt sett endast är 5-10% av mäns, är det ur praktisk synvinkel fullkomligt meningslöst att vara rädd för att bli ett muskelberg av att styrketräna. Faktum är att styrketräning är ett ypperligt sätt att forma eller "tona" kroppen. Rumpan (gluteus maximus) är t ex en vanlig kroppsdel som kvinnor vill göra mer estetisk och attraktiv. Visst har konditionsträning sin plats i all träning, men egentligen behövs bara en övning för en snygg rumpa; knäböj. Det är en övning som tränar rumpan och därigenom formar muskulaturen hos gluteus maximus till att se mer estetiskt tilltalande ut. Även djupa sittande eller liggande benpressar fungerar bra, men knäböj är en riktig superövning för bakdelen (ROEEEV ) och benen i allmänhet.




Våga
Det här med att män och kvinnor tenderar att träna på olika sätt är "slightly retarded", män med vikter och kvinnor på löpbandet och i någon maskin har att göra med kulturell inlärning & könet mer än vad som åstadkommer en kropp som majoriteten anser är "snygg" och gångbar i vår kultur. Många tjejer hade nog blivit förvånade över vilka stora positiva förändringar de skulle göra om de skulle våga lyfta hantlarna, träna axlar, armar, bröst, rygg och göra knäböj med skivstång osv. För det är just det som formar kroppen, inte konditionsträning. Styrketräning är vad som formar kroppens muskulatur och stärker den. Konditionsträning ger oss bättre kondition och förbränner fett (och muskler). Båda, anser jag är viktigt i ett optimalt träningsprogram som stärker både hjärtat och övriga kroppens muskler.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Så jävla sant!!

Jag stog ensam tjej och körde biceps igår ibland alla killarna på Life. Tjejer ÄR rädda för att lyfta skrot ;)

Keep up the good work Roy! :) Du är grym!!!

2012-02-28 @ 13:22:19
Postat av: Roy aka Fat2Fit

Tack så mycket!

Bra att du visar dom hur man ska göra Sarah! Fortsätt med din grej & kör hårt!

2012-02-29 @ 00:25:57
URL: http://mrfattofit.blogg.se/
Postat av: Dieseldoris

Word!!

Ska bli kul å se hur mycke fjollifjoll det kommer bli bland brudarna på mitt nya gym - här ska lastas å lastas på vad gäller vikt :D Jag är då inte rädd ;)

2012-03-01 @ 23:08:08
URL: http://dieselandtraaash.blogspot.com
Postat av: Roy aka Fat2Fit

Hahaha jag tvekar inte ett dugg på dig DieselDoris haha! Kör hårt!

2012-03-03 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0