God Morgon!



Hemma, Nödinge.

bor uppe vid sjön nu så det är lite jobbigare att ta sig ner & upp!
Har vart uppe och gjort en omelett på 3 ägg med lite tomat + gooooolvat en makrill! haha jag måste alltid säga golva eller dunka när det kommer till proteinintagen! Jag ser bara makrill, tonfisk, ägg, keso & kvarg osv som matkällor och tillgångar till att få en finare och bättre form! speciellt när det kommer till fisk och all Omega3 konsumtion. Älskar att veta att det hjälper mig med hud, skador, leder osv. 

Funktioner
Omega-3-fettsyrornas effekt på hälsan är idag väl underbyggd i en lång rad vetenskapliga studier. Ett stort antal studier har gjorts på specifika sjukdomar med jämförelsegrupper.

Hjärnan/ögonen - regelbundet intag av Omega-3-fettsyror skyddar mot bland annat blodproppar, ögonsjukdomar (som gula fläcken-sjukan) och senil demens.

Blod/kärl - genom att sänka blodfetthalterna skyddar Omega-3-fettsyror mot bland annat åderförkalkning och hjärtinfarkt. Dessutom sägs den kunna justera en ojämn hjärtrytm.

Leder - minskar symptomen (stelhet, smärta) hos personer med reumatisk artrit.

Hud - Omega-3-fettsyror ger skydd mot huden åt exempelvis personer med pigmentförändringar, torr hud/hårbotten och mjäll. Symptom hos olika former av eksem och hos psoriasis sägs även minskas av regelbundet intag av dessa fettsyror.

Välbefinnande - genom att reglera signalsubstanser och hormonnivåer kan Omega-3-fettsyror kan vid regelbunden anvädning lindra och förebygga nedstämdhet och humörsvängningar.

Barn/ungdomar - Tillskott av omega-3-fettsyror har visat sig kunna lindra inlärningssvårigheter, dyslexi, koncentrationssvårigheter och ADHD.


Så jag inte glömmer
Överdriver dock detta då jag har en Smartshake som är uppdelad i 3 olika delar där man kan ha en extra laddning proteinpulver eller annat tillskott i tablettform.



Eftersom att jag tar alltid tar minst 3 ProteinShakes per dag så ser jag till att Omega-3 tabletterna ligger i en av delarna i shaken så låter det som bara den. Ganska bra sätt att bli påmind då det låter högre och värre än en kyrklocka när du skakar den. Tar 2-3 tabletter med varje Shake vilket blir 6-9 tabletter per dag! 




Dagens Motivationsbild:




Nu ska jag ta på mig kläder, blanda en shake, packa gymväskan, göra mat för att ta med sig & sen iväg mot Nol för att träna. Blir att moooooosa rygg/mage! Börjar jobba kl 2 på Bohus boxningsklubb, kom förbi den som vill sparras lite!


Hörs snart PEACE!

Kommentarer
Postat av: yummyummmyyy

!

2012-02-01 @ 12:11:37
Postat av: Johan Hansson

Grymt bra jobbat, riktigt bra form! hade varit kul att få lite mått :) midja, armar, lår etc..

2012-02-01 @ 13:56:47
Postat av: Natta

Du är helt klart en inspiration!!!

2012-02-01 @ 14:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0