Trötter & Bastian -7kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Exhausted

Uuuhhhhhh heeeeeeelt slut! Sitter vid datorn med lite vindruvor och kollar på lite Zyzz @ Google haha, kommer aldrig tröttna. Dagens 2 pass har vart galet effektiva.
Åkte som sagt till Ale gymnasium mellan passen för att kolla på grabbarnas show, dock inte sååå fotbollsintresserad så det var mest för att jag lovat att hålla en viss person i sällskap. Fick stressa lite från gymmet idag eftersom jag hade lovat att vara där kl 1, hade nog hellre föredragit ngn timma till på Life h3h3.

Måste säga att jag var mer nöjd med dagens andra pass, kanske inte så konstigt eftersom det bara innehöll den övre kroppen och INGEN kondition hehe. Jag hade planerat att träna bröst/biceps men handen klarade inte av att träna biceps efter alla bröstövningar. Saken är den att jag kan göra alla övningar där du trycker ifrån dig vikt ner, upp, fram osv men när jag ska göra övningar där jag behöver dra gör det fort mycket ondare. Så blev illa tvungen att switcha till någon muskel där jag inte använder handen för att låta den vila tills imorgon. Blev istället 30 minuter mage med en vän som är instruktör & håller gruppass, tror även att hon är lite insatt i PT & sådant också… iaf så DÖDA hon mig, är i galet dålig form runt bålen (core) i jämförelse. Sjukt vältränad! Frågade självmant om vi kunde träna ett magpass tillsammans (vet sedan innan att hon har skilllzzzzz!) men ångrade mig något sjukt redan efter första övningen -.- , skämdes dock för att säga något haha hemskt!. En annan polare var oxå med från början men hoppade av under första övningen, ska inte säga att jag hängde på hela tiden men försökte så gott jag kunde! Tack för din tid Jenny!

Min mage under 2011


På bilderna väger jag 77kg. Väger idag cirka 85kg & hoppas på att kunna ligga deffad 80kg efter detta årets diet (lägger självklart upp bilder, ngn gång på slutet av april kan jag tänka mig)... Alltså 3 kg mer än i fjol. Det sägs att man endast kan bygga 3-4kg muskler per år (Utan Anabola/Steroids) dock tror jag inte att mina + 3 kg är rena muskler. Mitt mål är 90kg deffad 2014.
Vilket återstår att se.... ;) 


92.6 kg
från 31 Januari till 16 Februari har Bastian Alvarado lyckats gå ner från en pendlande vikt mellan 98 – 102kg kunnat droppa ner till 92.6kg i under lite mer än 2 veckors tid! Tummen upp för dig Bastian men vill inte ge dig allt för mycket credd då du har en lång väg kvar! Vill bara hylla din goda start och tala om att jag & förhoppningsvis några personer till håller tummarna för dig! Do ya thang son!


Approximately 7kg down in 16days



Bastian kommer att ungefär en gång varannan vecka skriva ett litet personligt stycke om hur det går & hur han upplever saker ur sitt perspektiv, samt ge lite råd/tips om misstag han gör på vägen ner! För det är ner han skall & ingen annanstans än ner ner ner ner! Kör hårt Basti <3



Bastian Alvarado:

The first few weeks!
Ja då har vi första inlägget för mig, så kan bli lite slarvigt, ”but bear with me”.
jag har haft det riktigt bra de senaste veckorna med mitt schema, jag har egentligen sett fram emot detta ända sen jag och Roy började prata om detta ”projekt” så under tiden han var i Norge så väntade jag ivrigt och väntade på mina scheman så jag t.o.m. började i förväg :)


När ”D-Day” var framme så kollade jag igenom scheman noggrant och hade Roy som förklarade lite mer detaljerat vad han menade med de olika dagarna. Jag började såklart direkt, mitt första stopp var gymmet, där jag hade en av de mest intensiva gympassen jag har haft. Jag märkte direkt att mindre vikter/mer reps ledde till att min puls höll sig högt hela tiden, var helt slut sen när jag var klar men mådde som en gud, jag märkte att gympasset blir så mycket mer roligare om man har en färdig plan för vad man ska göra den dagen, ett bra tips för de som inte vet hehe.

 

Hur har det gått?
Sen den dagen så har jag hållt samma tempo varje dag och kämpat mig till gymmet även om det var kallt, tidigt eller sent.

Kosten var inte superlätt att hålla och då menar jag inte att äta det som stog på listan utan hur ofta jag var tvungen att äta, det jag gjorde för att inte glömma mina måltider var att sätta ett larm för varje tid som var utsatt på schemat, så när alarmet gick så åt jag nått, vare sig jag var hemma eller inte så åt jag nått för jag går aldrig hemifrån utan minst en frukt eller två, detta höll på i ungefär en vecka sen behövde jag inte larmen längre utan har blivit rätt så bra på att känna av själv när jag ska äta (ALDRIG ÄTA FÖR MYCKET!).

Jag är fortfarande lika peppad för detta som första dagen, pga flytt så har jag tyvär inte kunnat gymma på ca. 3 dagar nu, håller på att bli frustrerad för jag känner att jag har för mycket energi i kroppen, men för att bota detta så tar jag låååååååånga promenader, kan vara ute i lätt 1½ - 2 timmar och bara gå i någorlunda snabb fart, allt går bara du har rätt kläder på dig.


Tack Bastian för dina ord.
Hörs snart PEACE!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: J

Bra jobb B, keep up the good work!

2012-02-17 @ 01:04:15
Postat av: Anonym

Jag gick upp från 59 kg till 66 på ett år, i muskelmassa. Säger du att det inte är möjligt ?:o

2012-02-17 @ 11:34:48
Postat av: Anonym

Du gick inte upp 7kg fettfri muskelmassa på 1 år, nej.

2012-03-03 @ 00:43:03
Postat av: Roy aka Fat2Fit

Ja, jag menar på att de är helt omöjligt att du gick upp 7kg rena muskler... Tyvärr

2012-03-03 @ 11:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0