Guds Dag!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Söndag


1 av 7
Hur många dagars vila tar du? Jag använder mig utav min tro när det kommer till frågan:

"Den sjunde dagen hade Gud fullbordat sitt verk, och han vilade på sjunde dagen efter allt han hade gjort. Gud välsignade den sjunde dagen och gjorde den till en helig dag, ty på den dagen vilade Gud sedan han utfört sitt skapelseverk "

Haha så söndagar känns ju som en relativt bra dag att vila på, vilket jag oftast gör om jag inte redan haft en vilodag samma vecka. Har valt just söndagar som vilodag för att jag alltid känner mig som en gud efter en hel veckas hård träning & därmed förtjänar vilan!!



Haft en helt underbar ”träningsvecka” och det känns som att allt börjar falla på plats igen. Blev tyvärr lite onyttigheter under helgen som jag INTE kunde rå för. Blev även en 2-3 drinkar under fredagskvällen vilket jag ogillar starkt, alkohol = gift så är det bara!! Hade inga planer på att dricka men vet inte riktigt vad som hände i fredags, slutade iaf med spontanutgång i Göteborg, ParkLane. Det var bra fest & mycket folk men vi begav oss hem runt 02 i vilket fall… haha riktigt avdankad festare;).

Vilade under lördagen även om jag inte brukar ha något emot att träna dagen efter utgång. Dricker nästan aldrig så mycket så att jag blir ”bakis” & därmed har inga problem med att träna dagen efter. Tog det lugnt resten av lördagen med perfekt sällskap & lite gottgott ;).


Xtra
Känner mig lite halvseg  fastän jag sov länge och skönt! Vaknade cirka 13 men låg kvar i sängen i 1-2 timmar och bara drog ut på det. Blev lite makrill på smörgås + halv shake innan gym. Körde 40m bandet och 40 min rygg, enkelt och snabbt bara för att! Känner jag mig lite halvseg som idag så gör jag oftast så att jag bara fokuserar på 1 muskelgrupp istället för att slarva med 2.


Hörs imorgon, PEACE!


 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Maria Törnros

2012-02-19 @ 19:40:27
URL: http://http://missfit.blogg.se/missfit
Postat av: Maria Törnros

Hej!!

Har börjat följa din blogg. Intressant läsning. Trevligt att se nån som verkligen har lyckats med sin träning!!

Har en fråga... jag har en vilodag och har hittills inte haft nån svullardag utan har småfuskat lite varstans... men nu har jag bestämt mej för EN dag i veckan när jag "unnar" mej istället. Vad tror du om att lägga ätar- och vilardag samtidigt?

Mvh Maria

2012-02-19 @ 19:42:40
URL: http://missfit.blogg.se/missfit
Postat av: Roy aka mrFat2Fit

Hej Maria! Tack så mycket och right back at ya!

Vad det gäller frågan så tror jag dom flesta gör så. Men jag kan inte med att ha en "ätardag" om jag inte har tränat... Jag får alltid ångest efter att ha manglat i mig & har jag inte tränat på det så får jag PANIK rättare sagt...



Läste lite på din blogg, fortsätt med det du gör! grym är du & kör hårt!

2012-02-20 @ 14:35:39
URL: http://mrfattofit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0