Only Humans!



Så!

Detta var första gången jag skadat mig & jag höll på att bli galen! Först vill jag be om ursäkt för att jag vart tvungen att ta en liten paus från skrivandet eftersom att min hand vart skadad, samt berätta att utbildningen/jobbet i Norge är uppsjkutet & startar v9. En riktigt jobbig skada har det varit måste jag säga. Sjukt jävla jobbigt när jag egentligen inte har ont i någon muskelgrupp eller så, utan bara att det inte går att utföra övningarna med en skadad hand eftersom att du inte kan greppa ordentligt. Vart skadad i 10 dagar så det har blivit ben/core var tredje dag. Jag har aldrig i mitt liv vart så här motiverad inför min träning som jag är idag. Januari, februari, mars, april kan vara de BÄSTA månaderna att träna på & nu jävlar!


Veckan innan.
Sen hjälper det inte riktigt att jag hade en dålig vecka precis innan min skada, med dålig menar jag då sämre kost och träning. Efter att jag skadade mig så körde jag på det… ”Februari-fetto” haha. Jag har ”bulkat” som man säger. DVS att jag ätit väldigt mycket och ofta senaste 2 veckor, samt vilat en hel del eftersom jag vart skadad (vila såhär mycket ska man dock inte göra på bulk, men mer om det senare om varför och hur man bulkar) Detta har resulterat i att jag har gått upp cirka 6-7kg (83/84 - 90kg!! VÄDLIGT MKT MAT) på 15-16 dagar. Irriterade mig något sjukt när Tony (f.d. handbollstränare) kommenterade min godispåse när jag kollade på lagets träning & bestämde mig på plats för att ta det liiiiiite lugnt, så det inte blir allt för många kilon. Men ni ser? Jag har också mina ups & downs men frågan är hur snabbt man reser sig för att börja om på nytt.


Första ”riktiga”
Visst var jag på gymmet igår och körde lite på bandet och benen men idag var det första ”riktiga” passet på länge. Jag tränade bröst och kunde lyfta helt OK med handen, ok suuuure jag sänkte nästan på alla övningar men det är bara för att vara försiktig (TO PREVENT DAMAGE!)(a). Jag känner mig som en guuuuuud just nu och mår äckligt bra efter träningen. Kanske svårt att förstå men träning är som min dagliga ”kopp kaffe”, något jag MÅSTE ha för att funktionera korrekt. Vart lite väl aggressiv & haft kort stubin under dessa dagar jag inte kunnat träna & vill be om ursäkt för den eller dem som fått stå ut med mig. Heeehhhh. Idag gick jag på bandet i 1h & 30m på 2.5 lutning & 7.4 i speed. Kände att ja behövde gå av lite fett efter dessa kaosveckor. Efter bandet blev det som sagt bröst och ENDAST bröst för att inte överanstränga handen då den fortfarande är i ”recovery”. 6 fantastiska övningar iaf!

Pic, Göteborgs fitnessfestival.



Även om bloggen har fått vila så har inte Bastian gjort det, långt ifrån! Bastian & jag har daglig kontakt och han kämpar på! Han följer det träning och kostschema han har väldigt bra och lyckats hålla sig till en enda mild ”ätar-dag” under dessa 2 veckor som varit. Kan med blotta ögat tala om att han är minst 5 kg lättare!! Mer om detta Imorgon då jag ska besöka Bastian för vår ”weekly” peptalk.

Hörs snart, PEACE!

Kommentarer
Postat av: !!

back on track! :D

2012-02-14 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0