God afton!


Vill börja med att säga hoooolla och dela ut cred till alla där ute som gör exakt samma sak som mig. Vare sig ni är smala, runda, korta, långa, ur-form, i-form eller vad ni än är, ni alla lever ert liv på olika sätt och gör vad fan ni än gör. Men läser ni denna blogg, så hoppas jag att ni har någon typ av träning/aktivitet i ert liv och det är exakt detta jag vill hylla. Jag vill hylla alla som tränar, jag vill hylla alla som försöker & alla som lyckas. Fortsätt med det ni gör för det är endast för ert skull och ingen annans. Det är DU som kommer få ett leende framför spegeln när du får reslutat. Notera ordet när och inte om, för att träning & bra kost garanterar resultat.


Bloggkäk, Mellanmål: Kvarg med kanel (hahaha raw's tips)

bild-4


Life, Lilla bommen
Min träning gick riktigt bra även om jag inte riktigt trivdes på Life, Lilla bommen. Det var litet och trångt, gymmet hade sjukt lite fokus på hantlar, vikter, bänkar & ställ. Alla maskiner fanns inte heller men det förstår man, kan säga att Life har gjort det man kan göra med den enkla och lilla lokalen dom har. Allt var iaf snyggt, fräscht och rent som är standard för Lifeclub vilket är ett stort plus. Tränade som sagt ben, 8 övningar, 3 x10 med vader inkluderat. Bandet 30 min & then hit the shower, snabbt och skönt pass. Längtar dock tills imorgon för att mörda mina bröst/triceps.

Bilder från idag:


Misstag
Här ser ni klart och tydligt att min överkropp är långt före och mer utvecklad än min underkropp. Det är för att jag började träna ben efter 1½ års träning, big mistake som jag får betala & slita för nu. Satsar helt klart på min underkropp framöver...



Bästa som finns! Tränat klart, duschat, sänkt proteinshake, påklädd & go BAAAAM!



Protein
Jag har inte alltid använt Protein pulver, men låt säga att av cirka 3 års träning så har jag druckit protein stabilt som man skall under 18 månader tid. 3 Shakes per dag och det har definitivt givit mig resultat. Jag tror också att mycket handlar om timing "tajming" hehe. Att man ska veta att kroppen endast kan ta upp cirka 40 - 60g protein per 3 timmar beroende från person till person. Så då förstår ni ju att man inte direkt kan äta 12ägg, 3 burkar tonfisk & 2 protein shakes på en och samma gång och tro att man ska bli hulk3n h3h3.

Men back 2 topic så har Isolate-protein från nästan alla olika brands fungerat för mig då jag helst vill ha så mycket protiein och så lite kolhydrater/fett som möjligt i mitt pulver. I isolate finns även mycket aminosyror och annat som är bra att få i sig, har inte 100% koll på allt vad aminosyror gör men vet att det hjälper kroppen att ta upp proteinet dubbelt så bättre om inte trippel. Sen tycker jag inte att dom få gram kolhydrater/fett som vanligt Whey har är farligt eller något att ens bry sig om. Protein som Protein om du frågar mrFat2Fit ;)


Sov gott
Skrev detta längst ner då alla kanske inte vill veta innehållet av Isolate Fx.
Sov gott så hörs vi snart PEACE!




Isolate Fx
Laktoshalten är reducerad och Isolate Fx kan därför användas av laktosintolerant. Fett innehåller är också väldigt lågt. Isolate Fx innehåller en naturligt hög andel av den anabola aminosyran L-leucin och de andra essentiella aminosyrorna som är viktiga för maximal muskeluppbyggnad. *
* Låg laktoshalt
* Låg fetthalt
* Högt proteininnehåll
* Vattenlösligt - blandar sig utan problem i vatten.
* Mycket bra pris!

DOSERING: Blanda 1 dl av ISOLATE FX i 2-3 dl vatten eller mjölk. Drick 2-4 drinkar per dag som mellanmål och efter träning för att komplettera den vanliga kosten med protein.

FÖRPACKNING: 750 gram (räcker till cirka 25 drinkar)

NÄRINGSVÄRDE per 30 g:
*Energi 114 kcal Protein (TS) 26.5 gram
*Kolhydrater (laktos) 0.3 gram
*Fett 0.3 gram
*Mineraler 1.5 gram
*Fukt 1.2 gram

AMINOSYROR per 100 gram proteinråvara: Alanin 5.0, Arginin 2.1, Asparaginsyra 11.1, Cystin/Cystein 2.2, Fenylalanin* 3.0, Glutaminsyra 18.2, Glycin 1.4, Histidin* 1.7, Isoleucin* 6.4, Leucin* 10.6, Lysin* 9.6, Metionin* 2.2, Prolin 5.5, Serin 4.6, Treonin* 6.7, Tryptofan* 1.4, Tyrosin 2.6, Valin* 5.9 *Essentiella aminosyror

FÖRDELNING AV PROTEINFRAKTIONER: Beta-Laktoglobulin 43-48 % Glykomakropeptid 24-28 % Alfa-Laktalbumin 14-18 % Serumalbumin 1-2 % Immunoglobulin G 1-3 % Laktoferrin <1% INGREDIENSER: Vassleproteinisolat (instantiserat, cross-flow ultrafiltrerat och mikrofiltrerat), arom, färgämne (karamellfärg E150d), sötningsmedel (sukralos), sojalecitin. Chokladsmak innehåller även kakao. Jordgubb innehåller rödbetspulver som färgämne.

ALLERGENER: Vassleprotein (mjölkråvara), Sojalecitin

Kommentarer
Postat av: Sophia

ameeen hej dunder gooo!

2012-02-02 @ 22:45:07
Postat av: Rickard

Ser fram emot fler updates!



peace & respect



/cuz

2012-02-02 @ 22:51:20
Postat av: Anders

Proteinet bryts ner i kroppen till Aminosyror och används sedan av kroppen som byggstenar till muskelcellerna.



Så det är inte aminosyrerna som hjäler nerbrytningen av protein. Utan protein är bundna aminoryror.



Det finns ca 20 aminoryror och vissa proteiner innehåller tex bara hälften av dem. medans andra som kyckling och ägg har nästan alla. Så protein som protein kanske inte är rätt :)



2012-02-02 @ 23:22:48
Postat av: Roy aka mrFat2Fit

Inte direkt detta jag var inne på, som jag sa så är jag inte så insatt i just aminosyror men tack för lektionen! Nyttig för den som vill veta!

2012-02-02 @ 23:39:02
Postat av: Erik

Vill bara säga att jag tycker din blogg är grym. Jag tränar själv, men hur ofta har du vilodagar?



Är det bra att köra ett löppass på morgonen och sen köra överkropp respektive underkropp på eftermiddagen? Hur skulle det funka?



Tackar för svar!

2012-02-03 @ 15:53:56
Postat av: Roy aka mrFat2Fit

Tack Erik! jag vilar 1 dag i veckan! Jag älskar faktiskt att fördela mina pass precis så... Kondition på morgonen, 2 muskelgrupper på kvällen...

2012-02-14 @ 16:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0